dinsdag 10 januari 2012

Motivatie voor gezond en slank

Motivatie voor gezond en slank

Doel van deze website over slank én gezond is zelfs voor mij niet helemaal duidelijk. Mijn eerste gedachte was dat ik vooral mijn verhaal wil vertellen om het van me af te schrijven. Om duidelijkheid te krijgen voor mezelf waar nu precies het omkeerpunt ligt waarom het gezond leven en daarmee afslanken nu wel lukt. Inmiddels heb ik wel door dat motivatie belangrijk is. Daarmee bedoel ik niet de motivatie of wilskracht die ik al jaren heb....en waarmee het afvallen wel lukte maar het slank blijven niet! Nee, ik heb het over de JUISTE motivatie. Inderdaad met hoofdletters.

Waar ik al die jaren dacht dat als je maar hard genoeg slank wil worden, je dit ook kunt bereiken met pure wilskracht werkt deze wilskracht niet meer als je ook slank wil blijven.

Slank worden is een doel op zich, het omzetten naar slank blijven vraagt een andere motivatie. Ik mag wel zeggen dat ik dit uit eigen ervaring kan vertellen. Mijn eerste poging was na de geboorte van mijn twee kinderen. Veertig kilo ben ik afgevallen. Binnen twee jaar zaten ze er weer aan (plus meer). Een tweede poging leverde een gewichtsverlies op van 20 kilo. Ook die kwamen weer terug (plus meer) Een derde poging kreeg ik er, met dezelfde wilskracht en motivatie als de eerdere keren 33 kilo af. ook die zijn weer terug gekomen met als resultaat dat ik naar een hulpmiddel ben gaan zoeken. Ik had de overtuiging dat ik het deze keer zonder hulp niet zou redden. Voor mij betekende dit een maagverkleining een zgn Gastric Sleeve. In mijn eerste post vertel ik daarover.

In alle gevallen was de motivatie afvallen en slank worden. December 2010 is de motivatie veranderd naar: ik wil gezond zijn!

Hoe ik de motivatie voor gezond en slank heb gevonden vertel ik in de berichten hierna.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten